Topul celor mai grave gafe realizate de ingineri

Topul celor mai grave gafe realizate de ingineri

A face o gafa nu este un lucru asa de grav. Acestea apar in viata noastra in fiecare zi, iar momentele in care incercam sa scoatem bani folosind un card al altei banci, sau atunci cand incercam sa deschidem masina cu cheile vecinului nu sunt o raritate pentru nimeni.

Gafele sunt amuzante numai atunci cand sunt minore si nu pericliteaza sanatatea sau viata nimanui. In momentul in care ajungem la gafa facuta de telegrafistul vasului Titanic, ce a inchis telegraful vaporului, deoarece era plictisit de numeroasele mesaje de avertizare privind probabilitatea ciocnirii cu un aisberg nu mai vorbim despre  simpla gafa, ci despre o eroare umana ce a dus la o tragedie de proportii.

Gafele nu ocolesc niciun domeniu, deoarece suntem supusi greselilor in fiecare zi, iar gafele din constructii sau cele facute de ingineri fac parte din categoria celor de care ne amuzam cel mai tare.

Gafele ingineresti sunt facute „cu cap”

Indiferent cat de buni sunt, inginerii pot omite anumite elemente din calculele lor, fapt ce poate duce la aparitia unor gafe de proportii.

Astfel, este renumita gafa realizata de arhitectul unei banci, ce a amplasat un bancomat la o inaltime de peste 2,5 metri, fiind necesara o scara sau o alta persoana care sa ne tina in carca in momentul in care dorim sa scoatem bani.

O alta eroare a fost constructia unei impunatoare scari de marmura, ce nu ducea practic nicaieri, deorece daca s-ar fi amplasat o usa la terminarea scarii s-ar fi slabit structura de rezistenta a casei.

O alta gafa de proportii este cea facuta de constructorii unui bloc de locuinte, ce au amplasat cladirea in imediata apropiere a unor stalpi de iluminat si au fost nevoiti sa decupeze cateva balcoane pentru a „incastra” stalpii. Probabil ca fericitii beneficiari ai apartamentelor nici nu mai trebuie sa plateasca costul facturii de energie electrica, deoarece beneficiaza de iluminare de calitate din reteaua stradala.

Podul Millenium ce traversa raul Tamisa a fost atat de bine construit, incat se legana foarte tare, iar folosirea acestuia devenise practic imposibila. Desi nu a periclitat viata nimanui, reparatia podului a costat peste opt milioane de dolari, dar legenda podului a ramas in istorie.

Gafele pot duce la adevarata tragedii

Nu la fel de mult noroc au avut inginerii si arhitectii ce au construit podul din Tahoma. Acesta s-a prabusit in 1940 in urma unui uragan, deoarece sistemele de suspensie ale podului impotriva vantului nu au fost suficient de bine proiectate.

Nici inginerii militari nu au fost feriti de gafe ce puteau sa aiba efecte grave. Cea mai vestita gafa din domeniu a fost facuta de inginerii spanioli, ce au beneficiat de o suma record (peste 2,7 miliarde dolari) pentru cercetarea in domeniul submarinelor diesel – electrice.

Primul exemplar realizat cu eforturi deosebite (atat materiale cat si tehnice) a fost un esec remarcabil, deoarece cantarea cu 70 de tone mai mult fata de greutatea recomandata si s-ar fi scufundat cu siguranta daca era lansat la apa.

Eroarea a pornit de la o simpla zecimala, ce a fost pus gresit si a influentat in mod negativ constructia submarinului.